كاسترو مان



بعد 49 سنة خدمة في كوبا تنازل عن الحكم

الراجل ده كان جامد مووووت

طلع دين ام كوبا

و طلع دين ام امريكا

شفته الجمودية

انا مستني بقى كام واحد كده يكتبوا عنه

اولا : عرباوي و يساري مصري علشان ميولهم الشِمالية

ثانيا : نوارة و مالك (خلص عزال ياد بسرعة) و النقاش الكبير الي هايحصل بينهم في احقية كاسترو انه يدرب منتخب كوبا للبنج بونج ولا لآ

اديني مستني اتفرج على الليلة دي

هناك 5 تعليقات:

أحمد منتصر يقول...

المهم: كوبا حتتحول للأحسن ولا الأسوأ؟

ذو النون المصري يقول...

انا كمان هستني معاك الليله بتاعتهم

غير معرف يقول...

!he's replaced by his brother
shalo aldo gabo shaheen

HafSSa يقول...

والله سواء كاسترو يساري و لا يميني و لا حتى ابن خالتي
فهو ديكتاتور و كان يجب القضاء عليه من زمان
ميفرقش حاجة عن اي دكتاتور او مستبد ظالم لاهل بلده
و بعدين هو ساب اخوه يمسك بالنيابة عنه
يعني كل الاخوة الاعداء اللي بيناهضوا مبارك عشان حيورث ابنه الحكم لو مش حيتفوا على كاستور اياه انه ساب الحكم لاخوه اذن القضية خسرانه و مش موضوعين
لان مش معقولة ننادي بنزول مبارك عن الحكم و عدم توريثه لابنه لكن نعيط عشان كاسترو مشي من الحكم و سايبه لاخوه،
تكية هي و انا مش واخدة بالي و لا ايه؟؟ على العموم حستنى اشوف الليلة دي معاك
ما هو المثل بيقول بكرة نقعد جنب الحيطة و نسمع الزيطة
:)

طائر الحرية يقول...

ياعم الناس دى ضربت الرقم القياسى فىا لحكم
ايه ده 49 سنة حكم ؟ يعنى اخره من الخره اللى عندنا حتى لو كان مين ومية مية من حق الشعب ياعم ينتخب غيره ولا اللى خلقه مخلقش غيره يعنى وبدال هو كان مطلع دين ام كوبا قولولى بقى الشعب كان عاوزه سبحان الله
خليه يغور خللى الشعب يشوف جديد ويمكن احوال البلد تبقى احسن من كده
تحياتى