مش عارف

زهقان قوي من القعدة
فيه ستين حاجة في دماغي شغلاني
مش عارف اعمل ايه
قلت لما اكتب و اشوف
اصلا مش عارف اكتب ايه
عيني على التلفزيون
بطني بتوجعني كالعادة
بس كانت اكلة جامدة
اشرب سيجارة ... مش عارف
مكسل
طب انزل
هاروح فين في البلد دي دلوقتي
في شارعي في مصر كان بيبقى فيه ناس و عربيات 24 ساعة
كنت بنزل لو زهقان اجيب فطيرة بالسكر
و اشرب سيجارتين
و اكيد كنت هلاقي صحابي واقفين هناك
نفضل واقفين نرغي
نهزر .. نستعبط
نستهبل
ولاقي روميو بن خالتي بيكلمني
و يقولي انت فين يا عم
انا جيبلك ... و جاي
و تبدأ السهرة
في الشارع برضه
وكل اللي معدي يسلم و يقف شوية و يمشي
تقضية
وطبعا كنت قعد ارغي في السياسة و حقوق الانسان
لحد ما يتخنقوا مني
واتشتيملي شتمتين
واسكت
و نكمل السهرة
اول ما نبدأ نموت
كل واحد يروح
بس
ايه اللي فكرني بكل ده
مش عارف
اديني كنت عايز اكتب و خلاص
اللي عايز.... ولا بلاش
اهم كلمتين و قلتهم

ليست هناك تعليقات: